“Öğretmenin ders saatlerinde çocuklardan başka bir şeyle meşgul olması mesela biriyle konuşması bile helal değildir. Ancak o, ders vermediği bir sırada başka biri ile konuşabilir. Fakat konuşurken bir yandan da çocukları gözetleyip, çalışmalarını kontrol etmesi gerekir.”
(İbn Sahnun)

Dr. Öğr. Ü. Mustafa İsmail Bağdatlı

 

21.01.1976 tarihinde İstanbul’da doğdu. 1993’te Özel Üsküdar Fazilet Erkek Lisesinden mezun oldu. Aynı sene Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesine kaydını yaptırdı. 1998 senesinde lisans eğitimini bitirdi. 2001 yılında “Yirmisekiz Mehmet Çelebi’nin Semere-i Şecere Tercümesinde Tabiat Felsefesi” isimli tezi ile yüksek lisansını, 2010 yılında “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Derslerinde Eğitici Dramanın Kullanımı” isimli tezi ile doktorasını Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde tamamladı. 1999-2003 yılları arasında bilgisayar sektöründe kurduğu firmasında faaliyet gösterdi. 2004-2010 yılları arasında Esenyurt Belediyesinde çeşitli görevlerde çalıştı. 2010 yılından itibaren İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalında vazife yapmaktadır. Yaşayarak öğrenme, eğitim teknolojileri ve materyal geliştirme alanlarında çalışmaktadır.

 

He was born in Istanbul in 21.01.1976 and graduated from Özel Üsküdar Fazilet Erkek Lisesi in 1993. He started bachelor’s degree at Marmara University Faculty of Theology in the same year. In 2001, he finished his master’s degree with the title “The Philosophy of Nature in Yirmisekiz Mehmet Celebi’s Samarat al-Shacarah Translation”, and completed his doctorate in 2010 in the same university with the title "The Practice of Educational Drama in Religious Education in Primary Schools". Between 1999-2003 he run his own company in computer sector.  Between 2004-2010 he worked in various positions at The Municipality of Esenyurt. In 2010 he was appointed at Istanbul University Faculty of Theology, Department of Religious Education. He works on experiential learning, technology of education, material developing.

Yayınları:

 

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersleri için Eğitici Drama, Kayıhan Yayınları, İstanbul, 2017.

Çocuk Hutbeleri Teori Uygulama Örnekler, Kayıhan Yayınları, İstanbul, 2016.

“İmam Hatip Ortaokullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Disiplin Problemleri Konusundaki Görüşleri”,  İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, s.33, İstanbul, 2015.

“Children’s Khutbah as a Contribution to Children’s Literature”,  İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, s.32, İstanbul, 2015.

“Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama”, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, s.23, İstanbul, 2010.

“Osmanlı Eğitim Geleneğinde Eğitici Drama”, s.24, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, İstanbul, 2011.

“Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersleri için Eğitici Drama Uygulamaları”, s.25, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, İstanbul, 2011.